Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Onze maatschappij gaat veranderen en dat komt niet door corona Alva van Beek

Het optimisme, de openheid en de uitbundigheid van onze westerse maatschappij gaan plaatsmaken voor een wereld die voorzichtiger en minder vrij wordt. Onze mentale mindset volgt een vast ritme. Een golfbeweging –  of cyclus – van perioden van toe- en afnemende onzekerheid, die telkens opnieuw een omslagpunt bereikt. Op dit moment bevinden we ons op zo’n punt. …

Lees meer
NIMA haakt aan als partner van Adformatie Connects Alva van Beek

NIMA is als partner betrokken bij Adformatie Connects; een wekelijkse talkshow die voor de periode van de coronacrisis elke donderdag om 16.30 live wordt uitgezonden vanuit Capital C. De redactie van Adformatie wil industry leaders samenbrengen om over de impact van de coronacrisis op het marketing- en communicatievak te praten. Vanuit Amsterdam wordt het vak …

Lees meer
How marketers can prepare for economic uncertainty during the Coronavirus Alva van Beek

When times are tough, marketing is one of the first departments under threat. Kavita Singh shares how to demonstrate tangible value in an organisation under pressure. With the news cycle dominated by Coronavirus, it’s easy to get post-apocalyptic in your thinking. As the impact of Coronavirus remains unclear, senior marketers will think back to the …

Lees meer
Conversie-specialisten: help je collega’s en creëer betrokkenheid Alva van Beek

Het coronavirus zorgt voor bijzondere tijden. Voor veel websites zijn de bezoekers, hun gedrag en behoeften veranderd. Sommige websites hebben een 100 procent conversiestijging, andere een daling van 100 procent. Wat eerst de normaalste zaak van de wereld was, kan nu ineens een flinke conversiewinnaar zijn. Bijvoorbeeld de vermelding dat jouw website nog steeds levert …

Lees meer
7 tips voor productief, professioneel en ‘on brand’ videobellen Alva van Beek

  Het coronavirus dwingt ons om in rap tempo creatief om te gaan met online werken: het dagelijkse werk, conference calls, presentaties en events vinden zoveel mogelijk digitaal plaats. Maar hoe voer je video conference calls vanuit huis op een manier die je merk uitdraagt en ondersteunt? In deze blog deel ik zeven tips voor …

Lees meer
De digitale transformatie van NIMA Opleidingen Alva van Beek

Vorige week berichtten we er al over; de opleidingen NIMA Marketing, Sales en Communicatie A, B en C gaan ook tijdens de coronacrisis gewoon digitaal door. De NIMA Education Partners hebben snel hun opleidingen en cursussen gedigitaliseerd waardoor studenten nauwelijks studievertraging op hoeven lopen. Dat is een mooi staaltje ondernemerschap, NIMA is trots dat het …

Lees meer
(Ritson) ‘Forget about empathetic emails during the coronavirus outbreak and start making your brand money’ Alva van Beek

Marketers deal with crises through communications, but it is through product, price and distribution that we can make most difference to customers and keep the economy moving. I’m a big fan of McDonald’s but I’m in a real quandary about what their Brazilian team did last week. In an attempt to promote social distancing, the …

Lees meer
Nationale E-mail Benchmark 2020: effectiviteit e-mailmarketing stijgt weer Alva van Beek

DDMA heeft ze weer in kaart gebracht: de belangrijkste trends op het gebied van e-mailmarketing. Wat zijn de beste verzendmomenten en -dagen en hoe zit het met de klikratio’s in het afgelopen jaar? De nieuwste editie van de jaarlijkse Nationale E-mail Benchmark is dit jaar compleet vernieuwd. Dit keer geen PDF die je kunt downloaden, maar een interactief …

Lees meer
Just 8% of consumers think brands should stop advertising due to the coronavirus outbreak Alva van Beek

Consumers believe staff welfare should be a company’s first priority, while brands also have a role to play in supporting governments and wider society through the crisis. The vast majority of consumers do not think brands need to stop advertising during the Covid-19 outbreak, although they do expect companies to think about their tone and …

Lees meer
Dutch Marketing Awards ’20: Hello Fresh is Marketing Company, Arno de Jong Marketeer of the Year Alva van Beek

Donderdagavond 26 maart zijn de bedrijven en personen die vorig jaar in Nederland de grootste marketingprestatie hebben geleverd, beloond met een Dutch Marketing Award. Maaltijdboxleverancier HelloFresh werd uitgeroepen tot Marketing Company of the Year. Arno de Jong, Chief Marketing Officer van Nederlandse Loterij, is uitgeroepen tot Marketeer of the Year. Met duizend marketingprofessionals die meekeken …

Lees meer
(Blogpost Rob Revet SMP) ‘Waarom je in tijden van crisis niet moet bezuinigen op marketing’ Alva van Beek

Nu de maatschappij en de economie door het coronavirus vrijwel tot stilstand zijn gekomen en een recessie aanstaande is, stoppen veel merken hun mediacampagnes. Als er ergens binnen een bedrijf snel veel valt te besparen, is het immers bij marketing en communicatie. Maar aan het stopzetten van mediacampagnes kan een stevig prijskaartje hangen. De rekening …

Lees meer
(Column Goos Eilander) ‘Onze gewijzigde blik op de toekomst’ Alva van Beek

O ja, er wordt genoeg geschreven over marketing in deze coronaperiode, lees bijvoorbeeld het artikel van Jos Govaart op Marketingfacts van eind van vorige week. Ik meen dat we na afloop van dit ellendige gedoe meer naar consumptiepatronen en verwachtingen daarover mogen en moeten kijken. Want het moet gezegd: van álle moeilijke periodes die ik …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.