Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
De laatste genomineerde bedrijven die in aanmerking komen voor een Dutch Marketing Award zijn bekendgemaakt, meer specifiek die in de categorie Marketing Transformer of the Year. Deze award zet marketingorganisaties in de spotlight, die aantoonbaar succesvol een marketingtransformatietraject hebben ondergaan óf daar nog middenin zitten en kunnen aantonen dat er een succesvolle transformatie gaande is. …
Customer loyalty schemes that simply allow consumers to accumulate points without offering a clear value exchange are less likely to retain and engage them effectively than those that offer tailored services. According to the latest insights from the Data & Marketing Association (DMA), a third of customers (34%), especially millennials and younger consumers, demand more …
‘Sterkte’, met dat woord wordt de Haarlemmer Van Engelen op zijn eerste werkdag door zijn nieuwe collega’s bij Wildlands verwelkomd. Van Drents sarcasme is op deze oktoberdag in 2018 geen sprake. Het themapark stevent in rap tempo af op een faillissement. Frankwin van Beers, de voormalig directeur onder wiens leiding de dierentuin in de afgelopen …
What does “modern marketing” mean to you? We can all probably think of a clever digital campaign, an innovative app, or some inspired creative work shared across multiple channels. While these examples contain some of the hallmarks of modern marketing, in our view it is much bigger than that. Modern marketing is the ability to …
Ligt met het coronavirus om de hoek een recessie op de loer? Een aantal seinen staan inmiddels op oranje. Marketeers moeten nu, zo snel mogelijk, hun toevoegde waarde binnen een organisatie duidelijk maken. Uitgedrukt in geld welteverstaan. In een (aankomende) recessie gaat de hand op de knip en de CFO of financieel directeur informeert waarom bepaalde uitgaven …
Sinds een paar maanden zijn er onbegrijpelijke dalingen in conversie van online campagnes te zien. Steeds meer marketeers hebben ermee te maken. De impact van recente wijzigingen in onder meer Safari en Firefox blijkt groter dan gedacht. Gelukkig is er een oplossing. Afgelopen jaar was ik voor de tweede keer verantwoordelijk voor de online campagne …
Coronavirus: good or bad for Corona’s sales? It’s a venal question given the current state of the pandemic and the tragic loss of life that has occurred, and will occur in the months to come. But it is, none the less, a fascinating one for marketers. Where do you stand? Your answer very much depends …
Komende maanden worden in willekeurige volgorde SAN Accenten, Esprix, Amma’s, (voorheen) Lampen, Spinnen, Effies en Gouden Deurmat uitgereikt aan alle denkbare merken voor alle denkbare vormen van marketingcommunicatie. De Loekies en de Coqs d’Honneur zijn er net uit. Een leuke kant van het vak waaraan toch een beetje glamour kleeft. Maar da’s de buitenkant. Ritsons ‘meat of marketing’ is minder …
De bedrijven en organisaties die in aanmerking komen voor een Dutch Marketing Award zijn bekend gemaakt voor opnieuw twee categorieën. De deeljury’s voor Scale Up Company of the Year en de Internal Branding Company of the Year hebben vandaag hun lijstje kanshebbers ingeleverd. Over ruim een maand zullen in Amsterdam de winnaars bekend worden gemaakt. …
Ik zat in de auto met de radio aan toen ‘You Make Loving Fun‘ voorbijkwam, een nummer van het legendarische Fleetwood Mac-album Rumours. Hoewel ik geen muziekkenner ben, zie ik wel een patroon. Vrijwel alle bekende muzikanten hebben één succesalbum, een album dat het meest tot de verbeelding spreekt. Een muzikaal hoogtepunt. Een succes dat niet …
Een marktgerichte merkportfolio is niet altijd een goed idee, weet merkspecialist Onno Maathuis. Organisaties die hun merkportfoliostrategie willen updaten, moeten niet alleen rekening houden met (veranderende) markten, maar ook met organisatie- en cultuurontwikkeling. Recentelijk kondigde KPN aan dat ze, in navolging van Planet Internet, Hi en Telfort, ook van plan was XS4all in KPN te …
Market research is often more focused on what matters to the business than what matters to the customer – and therein lies a major problem for many businesses that profess to be customer-led, according to an industry figure. Questions like ‘would you recommend our service?’ are simply about shifting arguably irrelevant NPS scores; questions like …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.