Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Veel nervositeit over de entree van Amazon in Nederland. Concurrenten verlagen prompt hun prijzen, merkfabrikanten herzien hun retailstrategie. Rishi Kartaram, CEO van Jeffcommerce, werkt nauw samen met Amazon en analyseert de storm die door de webwinkelwereld raast. “Bol.com móet wel laconiek reageren.” In online marketing is Rishi Kartaram (1973) een vertrouwd gezicht. Als economiestudent aan de …
Ze zijn niet ouder dan 30 jaar, maar al meer dan een belofte alleen. De vijf Marketing Talents of the Year hebben zich bewezen met opvallend werk en resultaten. Ze laten van zich horen, hebben een visie op het vak en houden die niet voor zichzelf. Op 26 maart wordt het grootste talent van 2020 …
De European Marketing Confederation, de koepel van Europese vakorganisaties, voerde net als voorgaande jaren een stevig onderzoek uit onder marketingbestuurders in tien landen, betrok daarbij bijna duizend respondenten en voerde daarover ook nog gesprekken met leden van de CMO Community en Digital CMO Community van de confederatie. Om de uitkomsten een beetje gefundeerd te kunnen duiden …
De laatste genomineerde bedrijven die in aanmerking komen voor een Dutch Marketing Award zijn bekendgemaakt, meer specifiek die in de categorie Marketing Transformer of the Year. Deze award zet marketingorganisaties in de spotlight, die aantoonbaar succesvol een marketingtransformatietraject hebben ondergaan óf daar nog middenin zitten en kunnen aantonen dat er een succesvolle transformatie gaande is. …
Customer loyalty schemes that simply allow consumers to accumulate points without offering a clear value exchange are less likely to retain and engage them effectively than those that offer tailored services. According to the latest insights from the Data & Marketing Association (DMA), a third of customers (34%), especially millennials and younger consumers, demand more …
‘Sterkte’, met dat woord wordt de Haarlemmer Van Engelen op zijn eerste werkdag door zijn nieuwe collega’s bij Wildlands verwelkomd. Van Drents sarcasme is op deze oktoberdag in 2018 geen sprake. Het themapark stevent in rap tempo af op een faillissement. Frankwin van Beers, de voormalig directeur onder wiens leiding de dierentuin in de afgelopen …
What does “modern marketing” mean to you? We can all probably think of a clever digital campaign, an innovative app, or some inspired creative work shared across multiple channels. While these examples contain some of the hallmarks of modern marketing, in our view it is much bigger than that. Modern marketing is the ability to …
Ligt met het coronavirus om de hoek een recessie op de loer? Een aantal seinen staan inmiddels op oranje. Marketeers moeten nu, zo snel mogelijk, hun toevoegde waarde binnen een organisatie duidelijk maken. Uitgedrukt in geld welteverstaan. In een (aankomende) recessie gaat de hand op de knip en de CFO of financieel directeur informeert waarom bepaalde uitgaven …
Sinds een paar maanden zijn er onbegrijpelijke dalingen in conversie van online campagnes te zien. Steeds meer marketeers hebben ermee te maken. De impact van recente wijzigingen in onder meer Safari en Firefox blijkt groter dan gedacht. Gelukkig is er een oplossing. Afgelopen jaar was ik voor de tweede keer verantwoordelijk voor de online campagne …
Coronavirus: good or bad for Corona’s sales? It’s a venal question given the current state of the pandemic and the tragic loss of life that has occurred, and will occur in the months to come. But it is, none the less, a fascinating one for marketers. Where do you stand? Your answer very much depends …
Komende maanden worden in willekeurige volgorde SAN Accenten, Esprix, Amma’s, (voorheen) Lampen, Spinnen, Effies en Gouden Deurmat uitgereikt aan alle denkbare merken voor alle denkbare vormen van marketingcommunicatie. De Loekies en de Coqs d’Honneur zijn er net uit. Een leuke kant van het vak waaraan toch een beetje glamour kleeft. Maar da’s de buitenkant. Ritsons ‘meat of marketing’ is minder …
De bedrijven en organisaties die in aanmerking komen voor een Dutch Marketing Award zijn bekend gemaakt voor opnieuw twee categorieën. De deeljury’s voor Scale Up Company of the Year en de Internal Branding Company of the Year hebben vandaag hun lijstje kanshebbers ingeleverd. Over ruim een maand zullen in Amsterdam de winnaars bekend worden gemaakt. …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.