Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
VEDIS Retail Scriptieprijs naar student TU Delft Alva van Beek

Maud van de Mosselaar is de winnaar van de VEDIS Retail Scriptieprijs 2019/2020. De masterstudent aan de Technische Universiteit Delft kreeg de waardering voor haar scriptie Changing Mindsets – Museum as an Inspiration for Fashion Retailers to adopt a purpose-driven mindset’. Maud ontving de prijs met het daaraan verbonden bedrag van drieduizend euro tijdens de …

Lees meer
FMCG crowned the best paid sector for marketers Alva van Beek

The FMCG sector offers the best pay for marketers, according to the 2020 Marketing Week Career and Salary Survey. The analysis of pay across 24 different sectors found that FMCG is on average the best paid sector for marketing, with a mean salary of £63,916. It is followed by gaming and gambling, and health and …

Lees meer
(Interview MarketingTribune) ‘Nieuwe NIMA-voorzitter Kirsten Andres wil groei’ Alva van Beek

Vakorganisatie NIMA heeft Kirsten Andres benoemd als opvolger van Martin Huisman. Andres (foto) neemt marketingervaring van Eneco Energie, Mona, Nissan, SNS Bank en KRO-NCRV mee. Wij maken kennis met zes vragen aan de nieuwe ‘mevrouw de voorzitter’. 1.  Welkom Kirsten, stel jezelf graag nader voor. Welke opleiding en achtergrond brengt je hier? ‘Mijn weg in …

Lees meer
Marketing’s claim to the C-suite is more than strong enough Alva van Beek

The chief executive has decided to gather the leadership together to devise a new five-year plan for growth. And wants total focus. Away from distractions. Away from devices. Somewhere different, quiet, literally above the fray. A hot air balloon has been prepared. Inside the basket now sit the heads of finance, operations, legal, sales, information, …

Lees meer
The Greta effect puts pressure on brands Alva van Beek

From the climate crisis to plastics pollution, people everywhere are increasingly concerned about the environment, and marketers need to have a response in 2020 to the growth of “conscious consumerism”. Over the past year, the work of campaigners such as Greta Thunberg, and the Extinction Rebellion movement in the UK, has pushed the environment up …

Lees meer
Auping: “Marketing is meer dan een love brand zijn” Alva van Beek

Beddenfabrikant Auping gooide in 2018 het campagneroer drastisch om en introduceerde de slogan ‘Met Liefde’. Het doel: een ‘love brand’ worden. Dat lukt. Toch is het slechts één laag van de marketingaanpak. Marketingmanager Ine Stultjens onthult hoe Auping zichzelf op verschillende fronten ontwikkelt en zo bijdraagt aan een wereld waarin mensen zich beter voelen. Het …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) “Het belang van aandacht: zo verdien je het” Alva van Beek

Welk soort marketing moet ik me voorstellen bij aandachtsmarketing? Misschien heb ik iets gemist, maar dit ben ik in alle marketingopleidingen nog niet tegen gekomen. Tijdens het lezen van het boek ‘Aandachtsmarketing’ merk ik vrij snel dat aandacht eigenlijk meer een marketingcommunicatie-topic is dan pure marketing. Zonder aandacht is communiceren nutteloos. Aandachtstrekkers Auteur Klaas Weima komt …

Lees meer
(Interview NIMA Vaardigheidstraining) ‘De marketeer als verandermanager’ Alva van Beek

Marketing neemt in de meeste organisaties een nogal centrale rol in. Niet dat alles om marketing draait, maar de afdeling of ‘de functie’ is voor veel bedrijven een soort baken van vooruitgang: nieuwe markten, nieuwe kansen, nieuwe concurrenten, nieuwe proposities, nieuwe campagnes, nieuwe methoden. De blik is veelal gericht op nieuw. Verandering is our middle …

Lees meer
NIMA-partner ICM volgens Springest opnieuw beste in Opleiding & Onderwijs Alva van Beek

NIMA Education Partner, ICM Opleidingen & Trainingen, is voor de zesde keer op een rij verkozen tot de beste opleider binnen de categorie Opleiding & Onderwijs. Een keer per jaar worden de awards voor Beste Opleider van Nederland toegekend door Springest, het vergelijkingsplatform voor opleidingen. Er waren awards te verdelen in 17 opleidingscategorieën 5 speciale …

Lees meer
NIMA-examinator Dick Glaser (73) neemt afscheid: Naschrift van een volbloed Marketeer Alva van Beek

Generaties marketeers kregen in hun loopbaan te maken met één van de meest innemende professionals in het vak, al werden daarbij ook heel wat peentjes gezweet en vast ook wel eens binnensmonds gevloekt. NIMA-examinator Dick Glaser, neemt na twintig jaar examineren op 73-jarige (!) leeftijd afscheid. Dick was in die jaren zeer betrokken bij NIMA …

Lees meer
Contentmarketing in 2020: vluchtige content, data en meer Alva van Beek

Tijd om vooruit te kijken naar de trends voor 2020. In deze blog zet ik zeven belangrijke contentmarketingtrends op een rij, inclusief een korte learning. Lekker praktisch dus. Lees mee en bekijk hoe jij komend jaar nog meer uit je contentmarketing haalt. Data als drijvende kracht achter je content én design. Dat is iets dat …

Lees meer
Reports of online ads’ ineffectiveness have been greatly exaggerated Alva van Beek

Recent criticism of online ad effectiveness is just the latest instalment of a long-running debate over whether advertising does what it says, but a senior strategist says the the idea that online advertising is the new dotcom bubble is too simplistic. That was the argument put forward in a widely read article from November 2019 by the …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.