Parelduiken naar NIMA C – Wat leer je daar eigenlijk?

    Gekscherend wordt NIMA C weleens de een-na-bekendste marketingopleiding van Nederland genoemd. Na NIMA B, waarvoor jaarlijks zo’n 1500 studenten de weg naar het examen inslaan, geldt ‘C’ als het fundament om Full Pro Marketingstrateeg te worden. Maar wat leer je er precies en wat maakt het wel of niet geschikt? Hoe is de opleiding opgezet en wat wordt van je verwacht?

    Om daar een goed idee van te krijgen organiseert NIMA Education Partner SRM al enige jaren de kennismakingsbijeenkomsten ‘NIMA B in One Day’ en ‘NIMA C in One Day’, waarbij belangstellende marketeers niet alleen door de lesstof en praktijkopdrachten worden gepraat, maar ook een goed beeld krijgen van hun eigen marketing skills. De ideale benchmark dus.

    In april en juni van dit jaar hebben SRM en Team NIMA nog een tussenstap geïntroduceerd in de vorm van NIMA B/C in One Hour: Een live webinar met William van Vessem die als docent, examinator, auteur, coach is verbonden aan opleider in marketing en communicatie SRM, en waarin we in een uur door de lesstof praten en stilstaan bij de kennis en vaardigheden die je opdoet, de opzet en de studiebelasting.

    De webinar van april over NIMA B kijk je hier terug. In onderstaande video het vervolg daarop:

    Beeldcredits: Pexels: Alex Radelich