Op 10 september organiseert NIMA zijn derde gratis lunchwebinar van 2024 over De Toekomst van Marketing. Vanuit de studio in Lelystad laten drie gasten hun licht schijnen op een marketing topic dat even noodzakelijk als lastig wordt geacht voor een succesvolle marketingstrategie: de klantervaring. Eerder werden Harald Pol en Marcel Aalders aangekondigd als studiogasten. Als derde gast zal de winnaar van de NIMA Marketing Jaarprijs aanschuiven: Peggy Kaal van SNS Bank veroverde in juni met haar team de award voor ‘Beste Marketingbedrijf van Nederland’, juist vanwege de bijzondere, gewaagde en succesvolle manier waarop écht luisteren naar de klantwens.
Ga ik zeker niet missen! Ik schrijf me in voor 10 september. Gratis (maar niet goedkope) deelname voor NIMA-leden en niet-leden die in één uur een jaar wijzer willen worden op het terrein van CX, Customer Service Management en de Customer Journey.
Peggy Kaal is Manager Merk & Communicatie en verantwoordelijk voor de marktstrategie en missie van SNS Bank. Zij richt zich op het versterken van de merkidentiteit van SNS door marketingactiviteiten, campagnes en initiatieven die aansluiten bij ‘Eerst de mens. Dan het geld.” Dit benadrukt het belang van menselijke relaties en maatschappelijke impact op het vlak van kansengelijkheid.
In een interview naar aanleiding van haar nominatie legde Peggy Kaal in juni nog uit hoe vér een merkmisie doordringt in het contact dat de bank heeft met zijn stakeholders: ‘In 2023 hebben we samen alles op alles gezet om ons onderscheidend vermogen nog meer naar buiten te brengen. Bij alles wat we doen stellen we de mensen voorop. We zijn niet “zomaar” een bank, SNS is een menselijke bank. Daarom: “Eerst de mens. Dan het geld.”’
In 2023 liet SNS zien dat het veel verder kijkt dan de cijfermatige hokjes waar mensen in gestopt kunnen worden. ‘Want mensen zijn veel meer dan de hokjes waar ze wel of niet in passen. En cijfers vertellen niet het hele verhaal. Daarom is een persoonlijk gesprek zo belangrijk. Dát is onze grootste kracht en het onderscheidend vermogen. En dat voeren we in alles door. Bij productontwikkeling, in onze communicatie, de campagnes en bij het aannemen van nieuwe collega’s.’
Lees ook: Dáárom werd SNS Bank de NIMA Marketing Company of the Year
In 2021 introduceerde NIMA een serie Lunchbreak-seminars over ‘de Toekomst van Marketing’. In de gratis webinars komen uiteenlopende thema’s aan bod, waarover de tafelgasten uit de marketingpraktijk en -wetenschap hun licht laten schijnen. We streven ernaar om steeds naar een ‘kennisspecialist’, een ‘marketingadviseur’ en een ‘marketeer on the job’ aan tafel te krijgen. Deelnemers thuis of op kantoor kunnen vooraf of tijdens de webinar ‘inbreken’ met vragen, stellingen en aanvullingen. Zo blijf je op een leuke én heel toegankelijke manier bij in het marketingvak. Neem een break en stop een uurtje van je tijd in de toekomst van je merk, je vak en jezelf!