Het zijn, op z’n zachtst gezegd, spannende tijden voor lokale ondernemers. In deze blog lees je drie tips om toch te blijven werken aan je performance tijdens en na deze crisistijd. Bij elke tip vind je een of meerdere voorbeelden van kleinere bedrijven die dat momenteel op een goede manier doen.
Bedrijven leggen vaak de focus op het binnenhalen van nieuwe klanten. Het grootste gedeelte van het marketingbudget wordt hier dan ook voor gereserveerd. En dat terwijl het zoeken naar nieuwe klanten soms wel vijf keer meer kan kosten dan het behouden van bestaande klanten. Daar komt nog eens bij dat bedrijven met een hoge klantbehoud-ratio sneller groeien. Als het zelfs in tijden van economische bloei een verstandige keuze is om marketingbudget te reserveren voor je bestaande klanten, dan zou je zeggen dat juist in tijden van crisis we hier extra de nadruk op mogen leggen.
Lees deze blogpost over het webinar van Trafficbuilders en NIMA op
Wat te doen met je (geringe) marketingbudget wanneer je een heel andere doelgroep aanspreekt dan normaal? Deze en andere vragen, gericht op e-commercebudgetten en performancekanalen in crisistijd, beantwoord ik in mijn webinar op 7 mei. Traffic Builders biedt deze webinar gratis aan, in samenwerking met NIMA. Schrijf je nu in.