Peter Hoitinga SMP: ‘Generaal John de Mol speelt een sterk spel Catan’

John de Mol wil concurreren met Facebook en Google. Volgens de biografieën en karakterschetsen van De Mol is hij een fanatieke speler van spelletjes. Een van zijn favoriete bordspellen schijnt Catan te zijn. Hoeveel overwinningspunten heeft hij nodig voordat hij het grote ‘Ik hou van Holland’-mediaspel heeft gewonnen en een serieuze vuist maakt richting de Amerikaanse techreuzen? En hoe groot is het speelbord van John de Mol? De wereld van Talpa is natuurlijk groter dan Nederland, maar de meeste in het oog springende activiteiten vinden recent plaats in de Nederlandse mediamarkt. Hij is duidelijk op een missieom zijn positie op de Nederlandse (en wellicht daarna de buitenlandse) markt te versterken. Schaal is immers het enige antwoord om de Amerikaanse media-molochen Google, Apple, Amazon en Facebook tegenstand te bieden. Schaal in de vorm van bereik.

Lees deze blogpost op 

 

Marketingfacts is een gezamenlijke onderneming van NIMA en BBP Media