Bas Bodzinga RM EMP, directeur klantbelang/DigiContact bij Stichting Philadelphia Zorg, en Astrid de Groot-de Meijer van Pro Persona spreken samen tijdens NIMA Marketing Day 2022. De titel van hun presentatie luidt ‘Wat marketeers moeten weten over innovatie in de zorg’. Een korte kennismaking.
Philadelphia Zorg is een van de grootste zorginstellingen in Nederland voor mensen met een verstandelijke beperking en Bos Bodzinga werkt er al tien jaar als directeur klantbelang. Hij is er verantwoordelijk voor marketing, zorgcontractering, acquisitie van nieuwe cliënten en DigiContact 24/7 zorg op afstand. Ook is hij verantwoordelijk voor de digitale transformatie naar Philadelphia Online. Bodzinga: ‘Ik heb het eerste deel van mijn loopbaan op directieniveau gewerkt bij verschillende grote verzekeraars, maar ik ben nu al vijftien jaar actief in de zorg, waarvan ruim tien jaar dus bij Philadelphia Zorg. Er is nagenoeg geen branche denkbaar waar het uiteindelijk zo draait om mensen(levens) als in de zorg. In onze maatschappij wordt de vraag naar zorg steeds groter, en het aanbod van personeel steeds krapper. Is het inzetten van – technologische – innovaties de oplossing en wat vraagt dit van jou als marketeer? Hoe beweeg je in een wereld waarin vraag en aanbod onder spanning staan. Dat zijn de onderwerpen die onze adviseur Astrid van Pro Persona en ik tijdens NIMA Marketing Day 2022 willen bespreken.’
Dit artikel is geschreven door Nanny Kuilboer en verscheen eerder op