Magali Braet is Consumer Centric Organization Head bij Philip Morris Benelux. De titel van haar presentatie tijdens NIMA Marketing Day 2022 luidt ‘De transformatie van Philip Morris: Gaan duurzaamheid en de tabaksindustie samen?’ Een korte kennismaking.

Magali Braet studeerde Rechten aan de Universiteit van Antwerpen en begon in 2003 als Marketing & Sales Trainee bij Philip Morris Benelux, waarna zij in verschillende commerciële rollen in Luxemburg, Duitsland en Zwitersland doorgroeide naar haar huidige rol. Als Head of Consumer Centric Organization heeft zij de verantwoordelijkheid voor de transformatie van Philip Morris Benelux, die gestoeld is op het zo snel mogelijk vervangen van sigaretten en shag door betere keuzes voor volwassen consumenten. Braet: Philip Morris International is een van ’s werelds grootste internationale tabaksondernemingen. De merken van PMI worden in meer dan 180 markten wereldwijd verkocht. Onze toekomstvisie is duidelijk: wij richten ons op een rookvrije toekomst en willen uiteindelijk volledig stoppen met de verkoop van sigaretten.’

Dit artikel is geschreven door Nanny Kuilboer en verscheen eerder op