De tijd dat je als bedrijf ongezien en misschien zelfs ongestraft ondernam voor eigen gewin, zonder maatschappelijke betrokkenheid, lijkt voorbij. Sterker nog: bedrijven moeten maatschappelijk verbeterend ondernemen. Het internet zorgt voor transparantie en social media verbindt gelijkgestemden. Het politieke bewustzijn groeit en activistische initiatieven als klimaatspijbelen en de recent gewonnen strijd tegen het kinderpardon zijn daar voorbeelden van. ‘Van boycot naar buycot’: het doelbewust afschaffen van merken die de persoonlijke norm op het gebied van ethiek, milieu of politiek negeren.
20/02/2019 · Door Alva van Beek
(Bespreking Marieke Heesakkers SMP) PIM Trendrapport 2019: hoe ‘aan staan’ ertoe doet
Meer gerelateerde artikels
Education Day 2024: de kracht van data en AI in marketing
de Redactie
Lees meer
Voor docenten biedt een evenement als dit een kans om de nieuwste technologieën in te zetten in de klas, waardoor studenten straks een voorsprong hebben op de arbeidsmarkt.
Wat is het beste marketingbedrijf van Nederland in 2024?
de Redactie
Lees meer
De prijzen zullen worden uitgereikt tijdens NIMA Marketing Day 2025 op 12 juni, het grootste marketingevenement van Nederland. Nu de juryleden zijn geselecteerd en de website live is, is het tijd om na te denken over wie een plek op het podium verdient.
(Blogpost) Weet jij hoe je echt onderscheidend je merk kunt neerzetten?
de Redactie
Lees meer
Het neerzetten van een sterke onderscheidende merkpositionering is geen eenmalige actie. De markt verandert voortdurend. Je concurrentievoordeel is tijdelijk.