Investeren in jonge marketeers van steeds groter belang voor vakgebied
Randstad Nederland verbindt haar naam voor een jaar aan het carrièreplatform NIMA Young Professionals. Dit platform organiseert ieder jaar volop activiteiten voor de jonge marketeer tussen 25 en 35 jaar met een gezonde dosis ambitie. Een initiatief dat Randstad omarmt.
Randstad stimuleert de activiteiten die de NIMA Young Professionals organiseren, zoals de jaarlijks terugkerende Top Marketing Tour. Een tour langs de meeste succesvolle marketingorganisaties van Nederland. De tour is 26 september 2012 van start gegaan met een bezoek aan IBM. Het afgelopen jaar hebben de young professionals een kijkje mogen nemen in de marketingkeukens van Peijnenburg, ABN Amro, Thieme Meulenhoff, Ziggo en afsluitend bij FD Mediagroep.
Een ander grootschalig project met een prominente deelname van NIMA Young Profs is het NIMA Career Booster programma. Een programma waar je je als jonge marketeer voor een duur van twee jaar aan verbindt. In deze twee jaar wordt je begeleid door een Register Marketeer, een marketeer met jarenlange kennis, ervaring en een veelzijdig netwerk van en in het marketingvakgebied.
Janine Bos, directeur Marketing Randstad NL:“Randstad is supporter van het life long learning principe, hetgeen de NIMA Young Professionals voor staan. Het in contact brengen van marketeers die aan het begin van hun carrière staan met marketeers in de boardroom betekent een verbinding die inspiratie, kennis en vaardigheden met zich meebrengt. Aspecten die Randstad ook in de eigen organisatie support!”.
Vincent Sieben, bestuursvoorzitter NIMA Young Professionals: “Als NIMA Young Professionals zijn we super trots dat Randstad haar naam komend jaar aan ons verbindt. Het is een mooie stap in het nog verder professionaliseren van onze activiteiten. Samen met Randstad kunnen we Young Professionals verbinden, inspireren en ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling bij de eerste carrièrestappen in de wereld van Marketing en Communicatie. Naast de Top Marketing Tours bij WNF en DSM kijken we erg uit naar het kijkje in de keuken bij Randstad op donderdag 4 juni 2015”
Over NIMA
NIMA, Nederlands Instituut voor Marketing, is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van Marketing, Communicatie en Sales. We ondersteunen professionals gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie en geven middels examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. We stellen ons ten doel om iedere professional via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak te bewerkstelligen. Wil je meer informatie? www.nima.nl.