Marketingcommunicatie

Marketeers zouden minder bezig moeten zijn met de marketing van de organisatie en meer met de organisatie van marketing.” Dit is een gevleugelde uitspraak van Rob Beltman (H3ROES), winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 met zijn boek ‘De marketingorganisatie van de toekomst’. Marketing is als vakgebied ontzettend breed en dynamisch geworden. In Arnhem betoogde hij deze week hoe marketeers beter hun plek vinden binnen de eigen organisatie.

Bij een avond met de titel ‘Marketeer, ken je plek’, verwacht ik een avondje marketing bashen. Dat kan ook vermakelijk zijn, maar daar komt Rob Beltman niet voor. Deze editie van Media Villa Arnhem had achteraf beter ‘Marketeer, ken je plek in de organisatie’ kunnen heten.

De meeste marketeers zijn doeners en schapen met vijf poten. Ze zijn bijna alleen maar bezig met het uitdragen van waarde naar buiten, zonder voldoende bezig te zijn met waarde organiseren, ontdekken of bewijzen.

Lees dit artikel op Marketingfacts