De bvA heeft een nieuwe strategie, positionering, website en huisstijl. MarketingTribune vroeg i.s.m. columnist Leo van Sister een aantal marketingchiefs om een korte reactie op de plannen van de 100-jarige bond.
Johan van der Zanden, VP Marketing & Communicatie Albert Heijn: ‘Ik vind netwerk van merkleiders goed gekozen.In drie woorden laat de bvA zien waar ze voor staat. Natuurlijk zijn merkenbouwers met veel meer bezig dan alleen communicatie. Het gaat er juist om dat je customer experiences, verkoopactivaties, design, prijs-waarde, data, content, advertising, digital, et cetera effectief combineert. En dat is ongetwijfeld ook hoe de bvA het bedoelt. Mooi dat ze nu een stap vooruit zetten. Ik juich netwerken waar kennis en inspiratie worden gedeeld altijd toe, maar misschien is nu wel het moment aangebroken om de krachten van onze verschillende brancheverenigingen te bundelen. Met de huidige versnippering benaderen we vraagstukken te veel vanuit de aloude silo’s, terwijl we bijvoorbeeld onderwerpen als privacy en data geïntegreerd moeten aanvliegen. Bovendien heb ik helaas onvoldoende tijd om alle verschillende netwerkevents goed bij te houden. Een eerste stap zou verdere samenwerking zijn van o.a. bvA, DDMA, VPRA, IAB.’
Lees dit artikel op MarketingTribune