SMP Bart van Zevenbergen: ‘Hoe dan?’

Door Leen Zevenbergen*

‘Hoe dan?’ is een populaire uitdrukking die bij mij een glimlach op mijn gezicht tovert. Zo riep de vriendin van wielrenner
Dylan Groenewegen spontaan ‘Hoe dan?’ op het moment dat hij op de Champs Élysées een etappe wist te winnen. Een prachtig moment en knappe prestatie, gevolgd door een grappige uitspraak.

Unlimited
Ook bewonderenswaardig en inspirerend is de tv-reclame van Tele2 die aanhaalt hoe je overal en op elk moment Spotify kunt streamen. Hoe dan? Door een abonnement op Tele2 Unlimited te nemen. Een heerlijk absurdistische commercial die wat mij betreft getuigt van vakmanschap. Omdat het inhoudelijk een oplossing geeft voor het probleem dat je data regelmatig op is en qua vorm omdat het eigenaardig en opvallend is. Het mooiste vind ik nog het herhalen van ‘Hoe dan?’, door de verschillende karakters in de reclame, en met een hoge en heel lage stem. Hiermee spelen ze in op het feit dat sommige mensen gevoeliger zijn voor hoge en andere voor lage stemmen. Wow, daar is goed over nagedacht. Zo kan een tv-commercial een masterclass adverteren zijn.

Daarnaast is Google een grenzeloze bron van informatie. Heb je een vraag, stel hem aan Google en lees. Of bekijk een video op YouTube. Hoe zit het met de nieuwe GDPR/AVGwetgeving? Waar moet ik op letten bij het seo-proof maken van een website? Hoe kan ik Facebook Ads inzetten? Wat zijn best practices als je aan de slag wilt met Linkedin Sponsored Updates?

Inspiratie
Meer inspiratie en kennis haal ik van Twitter. Diverse accounts zijn zeer de moeite waard, zoals @CMIcontent, @Inc, @Forbes, @Entrepreneur, @Marketingfacts, @Frankwatching. En zoek eens op #marketing of een andere marketinghashtag. Voor sommige onderwerpen of trends ga ik op zoek naar verdieping. Hoe dan? 🙂 Door een training te volgen of een seminar/congres te bezoeken. Als Senior Marketing Professional heb je via Nima gemakkelijk toegang tot een keur aan masterclasses en workshops, waarbij je door experts weer helemaal op de hoogte wordt gebracht en op conferenties word je wijzer van de diverse cases en kun je het gesprek aangaan met collega’s over de uitdagingen van het vak. Doen! Ga erop uit, zuig op die kennis.

* Bart van Zevenbergen SMP is Digital B2B Marketeer bij Robeco

Deze MarketingTribune-column wordt afwisselend geschreven door een Senior Marketing Professional van NIMA. SMP is een internationaal erkend kwaliteitskeurmerk dat de vakbekwame en hooggekwalificeerde marketeer erkent.