Sport is belangrijk, dus ook voor jouw merk (deel 2)

Sport brengt mensen samen en vooruit. Sport kan dienen als sociale lijm en iedereen zou mogen kunnen sporten. Juist in deze tijd is dat namelijk belangrijk. Merken zouden daar ook hun steentje aan moeten bijdragen, zo vinden deelnemers van het onderzoek.

Meer dan de helft van de ondervraagden in ons onderzoek ziet sport als de beste manier om te socializen. Vooral voor prosumers en mannen is het belangrijk om sport te volgen zodat ze erover kunnen meepraten op werk of op school. 60 procent van de prosumers vindt dat zelf sporten helpt om je sociale kring uit de breiden. Praktisch alle prosumers denken dat sport zorgt voor discipline en 39 procent denkt dat sportende mensen meer succes hebben in hun carrière. Een kwart van de millennials wil zelfs alleen daten met mensen die sporten. Dat prosumers al die zaken sterker onderschrijven dan mainstream consumenten duidt erop dat sport(en) in de toekomst als steeds belangijker wordt gezien.

Bureaugroep Havas onderzocht hoe de rol van sport op individueel en maatschappelijk niveau evolueert.​ Ruim 12.000 respondenten uit 28 landen deden mee aan het onderzoek dat speciale aandacht besteedt aan de opvattingen van ‘prosumers’. Zij lopen 6 tot 18 maanden voor op mainstream consumenten en geven daarmee een inkijkje in de toekomst. Jolijn Schalkwijk van Havas Lemz bespreekt op Marketingfacts in twee delen de meest opvallende uitkomsten van het onderzoek en de kansen die dit merken biedt. Dit tweede deel gaat over het belang van sport in onze samenleving. 

Lees deze blogpost op