Spreekt op #NMD18: Bas Brinkman van BinckBank – ‘Mijn fascinatie zit bij meetbaarheid’

 

In aanloop naar de NIMA Marketing Day op 21 juni as in Utrecht spreekt de redactie van MarketingTribune met spraak en smaakmakers uit het sprekersprogramma. Vandaag Bas Brinkman, Manager Marketing & Communications BinckBank.

Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar?
Altijd leuk om te delen waar je mee bezig bent!

Binck staat in de track Bureaurelaties. Wat is er zo opmerkelijk aan die relatie?
Allereerst dat de relatie al vrij lang loopt: al meer dan 6 jaar werken we samen met XXS Amsterdam. In die tijd zijn we van een vrij traditionele bureau-klantrelatie naar een meer ‘innige’ manier van samenwerken gegaan. We hebben het aantal schakels in de keten proberen te verminderen om daardoor sneller te kunnen schakelen. Daar zal ik tijdens NMD meer over vertellen.

Wat is jou bijgebleven van een congres of event dat je onlangs bezocht hebt?
Dat in onze sector, de financiële, er een enorme opkomst is van ‘fintechs’. Die proberen allemaal kleine stukjes van de keten te disrupten. Dat is in deze sector wel lastig, omdat veiligheid en betrouwbaarheid zo ongeveer de belangrijkste attributen zijn in de ogen van de klant. Hoe bouw je dat op als fintech, als je nog maar net komt kijken?

Wat is jouw grote fascinatie binnen marketing en wat is totaal overtrokken?
Mijn fascinatie zit bij meetbaarheid: we kunnen álles wat we doen meten. Verder vind ik niet snel iets overtrokken. Wat ik wel hoop is dat dat de grote social mediapartijen naar een iets gezonder businessmodel gaan en transparanter worden over hoe ze te werk gaan en hoe ze geld verdienen.

Bij welke mede-spreker ga je absoluut nog even langs?
Bij de ‘ontzettende koeckebacker’, hopelijk deelt hij ook wat uit 😊.