Stef Beerens, NIMA Food & Agri: ‘Hoe zou een ander bedrijf dit aanpakken?’

Global Communications Network (GCN) is een netwerk van 8 Europese en 1 Amerikaans bureau, allemaal voornamelijk actief op het gebied van Agri en Food. Ik ben vanuit Nederland lid van deze club. Ieder jaar komen we bij elkaar om ervaringen uit te wisselen. Dat doen we al 18 jaar en ieder jaar kijk ik er weer naar uit. Er zijn altijd weer nieuwe onderwerpen waarbij ik heel benieuwd ben om te weten hoe anderen dat aanpakken. En om mijn eigen ervaringen met anderen te delen. Ieder jaar kom ik weer thuis met nieuwe inzichten die ik direct in de praktijk kan toepassen.

Door: Stef Beerens*

Diezelfde ervaring willen wij bedrijven in de Agri en Food sector in Nederland bieden via de NIMA Fam marketingtafels. Een nieuw concept waarbij we 6 bedrijven de mogelijkheid bieden om ervaringen en inzichten op een bepaald gebied met elkaar te delen. De eerste marketingtafel heeft dit voorjaar plaatsgevonden en de deelnemers waren unaniem erg enthousiast over dit nieuwe concept.

Hoe mooi zou het zijn om bijvoorbeeld als voerleverancier van een fokkerijorganisatie te weten hoe zij met branding, marketing en communicatie omgaan? Je stapt niet zomaar even bij een bedrijf binnen om daar achter te komen. En daarom hebben we vanuit het NIMA de marketingtafels opgezet. Maximaal 6 deelnemers van niet concurrerende bedrijven in de Agri en Food business wisselen actief hun ervaringen, kennis en inzichten met elkaar uit. Per marketingtafel staat 1 onderwerp centraal. In november staat een serie van 4 marketingtafels verspreidt door het land gepland met als onderwerp Internal Branding. Ik zie er zelf heel erg naar uit. Ben heel benieuwd om te zien hoe bedrijven dit aanpakken, waar ze tegenaan lopen en welke successen of tegenvallers ze hebben ervaren.

 

*Stef Beerens is bestuurslid NIMA Food & Agrimarketing en eigenaar van GREEN communicatie