Stijn Morren en Tasha Wijnstein hebben woensdag 9 oktober in Amsterdam de eerste NIMA DIG Game gewonnen. Tijdens de game namen laatstejaars hbo-studenten van InHolland en Fontys het tegen elkaar op. De game is een afgeleide van de zogeheten DIG; een businesssimulatie-game die alle aspecten bevat om een bedrijf te kunnen leiden.
De game is geschikt voor studenten binnen het commerciële domein op vierdejaars hbo-niveau of hoger. De deelnemers moesten om die reden binnen een bepaalde tijd en met een vast budget het hoogst haalbare resultaat behalen om te kunnen winnen. Daarbij kwamen zowel strategie, productontwikkeling als uitvoering aan bod, waaronder ook aspecten als pricing, allocatie van sales- marketingbudget en de implementatie van activiteiten.
Al met al een innovatieve en internationale Engelstalige game waaraan deelnemers ongeveer drie uur bezig zijn. Register Marketeer Frans Cornelis, die de teams ondersteunde, was onder de indruk van de prestaties en vindt dat de vierdejaars een geweldige prestatie hebben neergezet. Het winnende team wordt dan ook uitgenodigd voor de aanstaande NIMA Marketing Day op 18 juni 2020 en zal daar een prijs in ontvangst nemen. Team InHolland is momenteel ‘in the lead’, maar daagt ambitieuze partijen uit om de battle aan te gaan. Studententeams die het tegen een ander team willen opnemen of docenten die een aantal van hun studenten willen aanmelden worden daartoe van harte uitgenodigd. Zij kunnen daarvoor contact opnemen met Baukje Hilarides (b.hilarides@nima.nl of 020-503 93 51).
Quotes van deelnemende studenten:
“Met een hoofd vol nieuwe inzichten terug naar huis gegaan.” (Stijn Morren)
“Het is een uitdagende game waarbij je al opgedane kennis van school kan toepassen. Welke strategische keuzes maak je zodat het bedrijf groeit en bekender wordt.” (Tasha Wijnstein)
Warme tip tot besluit: Winnaars Stijn en Tasha zoeken beiden nog een afstudeerstageplaats! Stijn zoekt een klus op een marketing- en/of salesafdeling en zal een scriptie schrijven over een onderwerp die hij in overleg met het bedrijf bepaalt. Tasha zoekt een afstudeerstage voor het verrichten van een (online)marketing onderzoek in regio’s Amsterdam/Utrecht/Nijmegen.