Thecla Schaeffer (G-Star): ‘Kickboksen is mentaal uitdagend, je moet meteen in het hier en nu zijn’

Schaeffer, chief marketing officer bij G-Star, is genomineerd voor de titel van Marketeer of the Year 2017. ‘Vrouwen mogen wel wat uitgesprokener zijn in wat ze willen.’

Wie het imposante kantoor van G-Star aan de Amsterdamse ring bezoekt, voelt zich klein. Met de parkeerfaciliteiten voor een klein voetbalstadion en de hoge glazen doorkijk-architectuur weet je je in een internationale omgeving. Ook omdat je in de arty ontvangstruimte na twee minuten al drie talen hebt gehoord. Dat is dan ook het bord waarop directeur marketing Thecla Schaeffer schaakt (vorige week kon ze niet afspreken, want in LA). We kennen haar vooral van die stoerste daad ooit: wereldster Pharrell binnenhalen voor haar G-Star RAW met een pitch in de meest luxe hotelsuite van Miami. Wat beweegt haar? Waar gelooft zij in? En wat zijn haar dromen? Dit is het verhaal van Marketeer of the Year 2017, genomineerde Thecla Schaeffer.

G-Star is een ondernemersmerk, wat betekent dat voor de rol van marketing hier?

Bron en volledig bericht: MarketingOnline