Amsterdam, 20 oktober 2016 – Thijs Lenderink wordt per 1 november de nieuwe Manager Business Members bij NIMA. Hij wordt verantwoordelijk voor de binding met het bedrijfsleven waaronder het programma van de Top Marketing Club, de acquisitie van nieuwe grote marketingorganisaties en het aansturen van de interne organisatie met oog op het realiseren van het strategisch plan. Ook treedt hij toe tot het NIMA Managementteam.
NIMA Voorzitter Martin Huisman RM is verheugd over de aanstelling: ‘We zijn met NIMA op een punt gekomen dat accountmanagement op de bestaande members minstens zo belangrijk is als het aangaan van nieuwe relaties met nieuwe bedrijven.’ Thijs Lenderink heeft zich als Client Service Director en Account Director bewezen bij een aantal gerenommeerde marketingdienstverleners, maar heeft ook zelf de nodige vlieguren gemaakt als marketeer. Huisman: ‘Binnen deze functie ben je niet zelden sparringpartner voor bestuurders. We zochten een stevige ‘marketing-mind’ die houdt van het vak, de functie en de enorme dynamiek daarin. Het huidige succes van NIMA hangt samen met transparantie, specialisatie en teamwork. In dat opzicht geloven we dat Thijs van grote waarde zal zijn, want uiteindelijk gaat het niet om ons succes maar dat van onze members.’
Achterban
Thijs Lenderink ziet uit naar zijn nieuwe functie: ‘Ik heb bij veel verschillende bedrijven gewerkt. Mijn brede ervaring kan ik heel goed gebruiken om vanuit NIMA naast de marketeer te gaan staan. Je helpt marketingorganisaties aan het front. Large Business Members scharen zich achter de missie en visie van NIMA, die erop gericht is het beste in mensen naar boven te halen. Daar spreekt veel ambitie uit. Ik zie ernaar uit om daar met een enthousiast team en veel members in de achterban een bijdrage aan te leveren.’
Top Marketing Club
De Business Members van NIMA zijn organisaties (bedrijven) waar marketing een hoofdrol speelt en waar intervisie, netwerken, scholing en opleiding van vakprofessionals een cruciale rol spelen bij het onderscheidend succes. Met name de deelnemers aan het Top Marketing Club-programma worden vanuit de beroepsorganisatie intensief begeleid met programma-onderdelen voor alle niveaus binnen de marketingafdeling: van CMO Marketing Boardsessies en Management Journeys tot het Career Booster-programma voor jonge professionals. Op dit moment zijn ruim 25 grote organisaties op dit niveau aangesloten.