Tijdens de NIMA ledenraadsvergadering van 11 april zijn Marieke Romano – van den Hoek (links) en Door Plantenga (rechts) toegetreden tot de Raad van Toezicht. Dat vraagt om een korte kennismaking.
Marieke is hoofd commercie bij De Correspondent. Daarnaast is ze commissaris bij Univé Zuid Nederland en oprichter van SUPERNOVA Sportswear. Hiervoor was ze onder andere werkzaam bij Greenchoice als Commercieel Directeur en als marketeer bij Triodos, Eneco en Ecostream. Ze maakt graag positieve impact en die vindt ze in de combinatie van commercie en duurzaamheid.
Marieke Romano-van den Hoek: “Onderwerpen als innovatie, duurzaamheid, talentontwikkeling en diversiteit hebben mijn bijzondere aandacht. Ik krijg veel energie van de betrokkenheid van de leden en onze gedeelde passie voor het marketingvak. Ik kan niet wachten om me in te zetten voor de persoonlijke groei van marketingprofessionals via educatie, netwerk en inspiratie”.
Na haar studie filosofie in Leiden en bedrijfskunde in Rotterdam werkte Door 30 jaar bij Heineken, in verschillende functies in Nederland en Afrika. Na posities als Managing Director in Rwanda en Slowakije was zij tot 2015 managing director West Europa. Sindsdien werkt Door als executive coach, consultant en interim manager. Topvrouwen aan de top krijgen en houden is iets waar Door zich met hart en ziel voor inzet.
Door Plantenga: “Ik ben enorm enthousiast over mijn benoeming in de RvT van NIMA. Ik kijk er naar uit om aan deze organisatie een betekenisvolle bijdrage te kunnen geven aan de ontwikkeling van commercieel talent, diversiteit en inclusiviteit en de rol van marketing, communicatie en sales in de samenleving. Er zijn geweldig mooie uitdagingen op het gebied van innovatie die ons vak uiterst relevant houden voor de toekomst. Daar wil ik graag mijn energie aan geven”.
Mike Moolenbel, voorzitter van de Raad van Toezicht van NIMA, is blij met het toetreden van Door en Marieke. “Met Door en Marieke hebben we twee toppers aan de Raad van Toezicht van NIMA kunnen toevoegen. Zij hebben een totaal verschillende achtergrond en dat versterkt onze diverse kijk op de ontwikkeling van professionals in het marketing, communicatie en sales vakgebied en de toekomst van NIMA.”.