Met ingang van 2021 zullen bedrijven en merken hun PR-inspanningen moeten bijstellen en heroriënteren. Er heerst nog steeds een pandemie en traditionele PR-evenementen en stunts voor naamsbekendheid zijn nog steeds uitgesloten. Kortom, 2021 wordt het jaar van thought leadership.
De pandemie heeft het afgelopen jaar moeilijk gemaakt voor bedrijven en dit zal in de nabije toekomst niet snel veranderen. Dit betekent dat traditionele leadgeneratie-marketing moeilijk zal zijn voor bedrijven die het hardst zijn getroffen door covid. Het is niet genoeg om brandjes te blussen wanneer ze zich voordoen en je te concentreren op kortetermijndoelen, een merk moet impact hebben en zich richten op zijn lange levensduur.
In 2021 zijn de meest succesvolle bedrijven en CMO’s degenen die zichzelf voortdurend opnieuw uitvinden om zo te voldoen aan de maatschappelijke en emotionele behoeften van hun klanten. Een opinieleider zoekt naar mogelijkheden om discussies te leiden, begeleiding en begrip te bieden aan anderen en duidelijkheid en visie te tonen in tijden van onzekerheid. Momenteel zijn er meer dan een miljard blogs online, het is niet alleen een wedstrijd om een aanzienlijk klantenbestand te verwerven, het is ook essentieel om zinvolle en nuttige inhoud te bieden die je zowel een opinieleider maakt als echte banden creëert tussen klant en bedrijf.