Waarom Dick van der Lecq naar NMD18 ging (en niet naar Cannes)

Een opvallende verschijning gisteren op de Nima Marketing Day: Dick van der Lecq. ‘Heb jaartje glamour voor inhoud ingeruild’, zo liet hij weten via Facebook. Dat vraagt om een toelichting.

Dick van der Lecq vindt bijscholing belangrijk, ook als je -zoals hij- al dertig jaar in het reclamevak zit. ‘Ik mag mij sinds het begin van dit jaar register marketeer noemen – ben wat meer van advertising naar marketing gegaan. Mijn bezoek aan DeFabrique gisteren was dus geen beleefheid naar MarketingTribune of Nima of wie dan ook, ik kwam daar gewoon om iets op te steken.’

Van der Lecq stelt dat collega’s die lang in het vak zitten te weinig aan bijscholing doen. ‘Die denken vaak: ik ben er wel. Als ik kijk naar mezelf: ik zit al dertig jaar in het vak waarvan ik er bij wijze van spreken twintig kan weggooien. Blijven leren is essentieel, hoe oud je ook bent. Deze nieuwe tijd dwingt mijn generatie om kritisch naar zichzelf te kijken en op zoek te blijven gaan naar inhoud.’

Lees verder op Marketingfacts