Marketeers moeten niet alleen in staat zijn om prachtige merken te bedenken met een mooie purpose, ze moeten ze ook tegen een eerlijke prijs kunnen vermarkten. Pas als dit soort merken marktleiders worden, dragen marketeers iets wezenlijks bij. Zover zijn we helaas nog niet. ‘Het grote gevecht & het eenzame gelijk van Paul Polman’, gekregen van mijn broer Jeroen, was mijn inspiratieboek afgelopen vakantie. Jeroen Smit heeft opnieuw een mooi en indrukwekkend boek geschreven. Het mag van mij iets dunner en minder feitelijk, maar daarmee bewijst Smit uiteraard wel zijn journalistieke achtergrond. Prachtig werk en heel herkenbaar. Ten tijde van de fameuze Omo Power-affaire werkte ik als marketeer bij Procter & Gamble en mijn broer Jeroen werkte vele jaren als marketeer bij de concurrent Unilever. Bijzonder dat Jeroen Smit zoveel details boven tafel weet te halen.
21/08/2020 · Door Alva van Beek
Waarom we purpose-marketing niet verkocht krijgen
Meer gerelateerde artikels
Zo schrijf je nog snel een mindblowing marketingplan ’25 (dat ook écht werkt)
de Redactie
Lees meer
Dit artikel neemt je in tien stappen mee naar een praktisch en meetbaar marketingplan, juist gericht op dat midden- en kleinbedrijf.
De Laat Kenniscentrum is nieuwe opleider tot het NIMA Diploma
de Redactie
Lees meer
De Laat Kenniscentrum is opnieuw aangesloten als Education Partner bij het netwerk van NIMA. Vanaf komend voorjaar start het met opleidingen tot de felbegeerde NIMA vakdiploma’s. De Laat biedt (modulaire) opleidingen tot de diploma’s NIMA Basiskennis in alle vakgebieden – Marketing, Online Marketing, Sales en Communicatie – en de NIMA A Diploma’s voor Marketing en …
Maak nog gebruik van je opleidingsbudget 2024: slim investeren in jezelf
de Redactie
Lees meer
Je opleidingsbudget is vrijgemaakt om te gebruiken, niet om te laten liggen. Wie investeert in zichzelf, investeert in de toekomst. En die toekomst begint nú.