Wat betekent Clubhouse voor marketingcommunicatie?

Dispo een nieuwe hype? Beeldzoekmachine. Jazzkeys. Time next 100 en Clubhouse in drie verhalen; in de tijdslijn, een video guide en een mogelijke verklaring van het succes. Dit en nog meer in het Nieuws van de Week.

#1 Clubhouse volgens Stratechery

Als Ben Thompson achter de laptop gaat zitten en een actuele ‘hype’ bespreekt weet je direct dat je hele plaatje te lezen krijgt. Dus in dit verhaal staat Clubhouse in de schijnwerper. Waarom is het succes van Clubhouse eigenlijk verklaarbaar? In alle ontwikkelingen van democratie van aggregatie naar transformatie ontstaat er een open plek in het bos waar Clubhouse mooi in de volle zon kan gaan staan shinen. En vervolgens een lekkere analyse van Clubhouse’s positie in vergelijking met podcasts, blogs en Facebook. Om tussendoor nog even een interessante opmerking te maken over de herkomst van een gedeelte van de software: “The Stanford Internet Observatory has confirmed that Agora, a Shanghai-based provider of real-time engagement software, supplies back-end infrastructure to the Clubhouse App”. Met een Chinese overheid die overal meekijkt is het toegang geven tot je adresboek voor Clubhouse wellicht opeens een lastige keuze.

Lees het gehele artikel op