Vorige maand kwam marketingprofessor Mark Ritson met het volgende statement: “It’s time for ‘share of search’ to replace ‘share of voice’. Share of voice (SOV) is al jaren een belangrijke metric in marketingland dat simpel gezegd aangeeft welk deel van een gesprek over jou gaat. Lang heeft het idee standgehouden dat een grotere SOV direct gelinkt was aan een groter marktaandeel. Maar deze metric dient, volgens Ritson, nu dus vervangen te worden door ‘share of search’ (SOS), een metric die aangeeft welk deel van de zoekopdrachten binnen jouw branche naar jou of je concurrentie zoekt. Wat houdt deze metric in, hoe bereken je het en wat kan je ermee?
02/11/2020 · Door Alva van Beek
Wat is Share of Search en wat moet ik ermee?
Meer gerelateerde artikels
(Mastercourse Mediaplanning) ‘Meer kennis, scherpere briefings, beter resultaat’
de Redactie
Lees meer
De belangrijkste KPI die we dus willen weten is de ROI van de verschillende media. Wat draagt media bij aan de winst van een bedrijf?
Kosten, baten en resultaten; wat hangen boven een marketing-dashboard je oplevert
de Redactie
Lees meer
Er is tegenwoordig een overvloed aan data en je kunt inderdaad alles blijven meten. Dat is fijn, maar je kunt erin verdwalen.
‘ChatGPT als tweede Brein’ knalt naar 1 in Top-100 – NIMA biedt twee keer Masterclass
de Redactie
Lees meer
De eerste stap is de betaalde versie van ChatGPT aan te schaffen. Daarna gaat Van Kranenburg helpen om een tweede marketingbrein te ontwikkelen.