In de 2020-editie van de vanmorgen verschenen Digital Excellence Monitor van bureau WUA leveren ANWB, ING, Bol.com, Coolblue, RACQ, Greenchoice, Gaslicht.com, Hollandsnieuwe en Sky de beste digitale klantervaring op desktop en smartphone, in zes branches en in tien landen. Voor het eerst lanceren we het onderzoek in een online interactief dashboard, en dat maakt het voer voor jullie, de voorhoede van de Nederlandse marketeers, want jullie kunnen er dit jaar zélf mee aan de slag! Met de 2020 editie van de #DEM2020 (dat praat makkelijker) kunnen management-, digitale marketing- en optimalisatieteams leren van de beste internationale websites, zien hoe ze presteren op KPI’s als vindbaarheid, voorkeur en conversie in vergelijking met de internationale concurrentie. Ook kun je op thema- en vraagniveau ontdekken waar je de online klantervaring moet verbeteren om zo meer online te verkopen en kijken tegen welke aanbieders je het aflegt op ‘voorkeur’. In dit artikel neem ik je mee in drie delen van de DEM: de winnaars, de marktoverzichten en de ‘won vs lost’-secties. Met dat laatste kun je veel, of je nu zelf met je website bent gevonden en beoordeeld in de DEM, of niet.
22/09/2020 · Door Alva van Beek
Wie zijn de winnaars en de verliezers in digitale klantervaring?
Meer gerelateerde artikels
‘Als iedereen AI gebruikt, bestaat het risico op middelmaat’
de Redactie
Lees meer
De vooruitgang op het gebied van AI en GPT-technologieën opent immers nieuwe deuren voor marketeers en bieden geheel nieuwe mogelijkheden voor klantinteractie en veranderen de manier waarop marketing en communicatie worden uitgevoerd.
#NMDay-update: Jolien Koelewijn van Chocomel
de Redactie
Lees meer
Jolien Koelewijn is Marketing Manager Chocomel Europe. In haar sessie op Nima Marketing Day 2024 op 13 juni bespreekt zij de uitdagingen en successen van het introduceren van een geliefd Nederlands merk op nieuwe Europese markten.
Ogilvy, Sharp en Godin op longlist Lifetime Marketing Achievement Award
de Redactie
Lees meer
Op de shortlist voor de Lifetime Achievement Award for Marketing prijken – vanzelfsprekend – niet de minste namen, en de Award kan ook postuum worden uitgereikt. De winnaar wordt gekozen door de besturen van de aangesloten brancheclubs (waaronder NIMA).