Auteur, journalist en ‘hofschrijver van het vak’ Erwin Wijman heeft zijn uitverkiezing tot ‘NIMA Book van het kwartaal’ gevierd door de volledige NIMA-oplage te signeren en elk verstuurd exemplaar te voorzien van een persoonlijk kattebelletje voor de ontvanger. ‘Zo verkoop je alles!’ van Wijman wordt ‘misschien wel het meest hilarische marketingboek dat dit jaar’ genoemd. Een uitgave die – los van de inhoud – vooral illustreert waarom marketing het mooiste vakgebied ter wereld is.
Vier keer per jaar wordt door Team NIMA Books een keuze gemaakt uit recent verschenen marketingboeken, waarvan er jaarlijks enige tientallen verschijnen. Erwin Wijman was blij verrast toen hij vernam dat zijn kleurrijke uitgave was gekozen: ‘Ontzettend leuk. Totaal onverwacht ook!’ Zoals een ‘bijna traditie’ inmiddels voorschrijft, kwam hij persoonlijk naar het NIMA-hoofdkwartier in Amsterdam om de ruim tachtig ontvangers van NIMA Books een gepersonaliseerd exemplaar te bezorgen.
Bij het schrijven van zijn boek putte Wijman uit twee unieke bronnen: zijn ervaring als vakjournalist én zijn enorme netwerk aan mensen, merken, cases, bekende en minder bekende marketeers. ‘Teveel bedrijven zijn onbekend en onbemind’, zo ontdekte hij. Centrale vraag in ‘Zo verkoop je alles’ werd dus hoe je ervoor zorgt dat je wél bekend en bemind wordt, zodat marketing wél werkt.
NIMA Books is een dienst voor NIMA Members die graag de esentials uit de vaderlandse marketingliteratuur ontvangen. ‘Zo verkoop je alles!’ werd aangeprezen als een prachtige aanvulling op de NIMA Books-bibliotheek omdat het voldoet aan de criteria die we stelden voor dit portfolio: urgentie, relevantie, bruikbaar als inspiratie, maar ook als naslagwerk.
Meer weten over NIMA Books?