Op dinsdag 20 juni 2017 organiseert NIMA voor de eerste maal in zijn geschiedenis de NIMA Marketing Day, waarop álle ruim 3.500 bij NIMA aangesloten professionals welkom zijn. Het nieuwe evenement vindt plaats in de Fabrique in Utrecht en wordt georganiseerd in samenwerking met BBP Media. Verwacht worden tussen 1200 en 1400 marketeers.
Deze week zijn de tien thema’s bekend geworden die het framework vormen voor de NMD. De tien zijn gekozen op basis van overleg met NIMA Events & Classes: De onderwerpen waarover de meeste vraag bestaat (bij NIMA Members) om verdieping en verbreding van kennis zijn geclusterd. Per verticle zullen verspreid over de dag op één locatie of één zaal op het Fabrique-terrein vijf presentaties worden gegeven.
You learn – you return
Belangrijkste onderliggende thema van de NIMA Marketing Day is ‘persoonlijke ontwikkeling in marketing, communicatie en sales’, belicht in de breedste zin van het woord. Via deze tien ‘verticles’ die alle een thema dragen dat aansluit bij de marketingtrends en ontwikkelingen van nú, komen spraakmakende marketeers ‘met hun poten in de modder’ aan het woord. En alleen zij: Grote merken met grote uitdagingen die veel hebben geleerd, en dus veel om te delen. NIMA staat voor ‘You learn, you earn, you return’ dus het programma komt tot stand in samenwerking met de hele NIMA-organisatie.
Op 7 februari zal eenmalig een NIMA Marketing Day Adviesraad bijeen komen waar iedereen mag meedenken en brainstormen over de presentaties, mensen en merken die deze dag gestalte gaan geven. Belangstellenden kunnen daarvoor contact opnemen met luuk.ros(at)nima.nl. Ook wie niet aanwezig kan zijn op 7 februari, maar wel goede plannen heeft met betrekking tot de invulling is van harte welkom.De Tien (met voorbeelden van ‘richtingen’ in uitwerking):
The Customer (Customer Journey, Jongeren/Ouderen, new markets, segmenteren 2.0, Customer Insights Management)
The Story (Contentmarketing, Story Telling, Copy Writing, Video, Conversation Management)
The Brand (Positioneren, Branding, Merkenmanagement, Brand Design, Brand Guides, Identity)
The You (Personal Branding, presentatietechnieken, permanente educatie, arbeidsmobiliteit etc)
The Manager (New Marketing Management, multidisciplinaire teams, inclusive leadership, strategic management, hr)
The Academy (Education Partner-track, proeflessen, stoomcursussen, permanente educatie, A, B, C)
The Design (Design Thinking, Persuasion Design, Product Design, Marketingdesign, Online Design & Usability, Packaging)
The Weird (Marketing is dood, alles is marketing, marketing is communicatie, verleiders en misleiders, paradijsvogels)
The Tools (Martech, CRM, Data, Personaliseren, bots & AI, VR)
The Media (Multi Channel, Owned & Earned, Paid, personalisatie in media, verdiende aandacht)
Inschrijven voor de NIMA Marketing Day kan vanaf 1 maart. Niet-members zijn van harte welkom. Volg @nimamd voor updates.