Young Prof in B2B-marketing – Een vak apart

Op woensdag 29 mei organiseert NIMA in de vooravond een rondetafel-bijeenkomst, om kennis en ervaring uit te wisselen over het werk van jonge marketingprofessionals in B2B-bedrijven. Ben je een young professional óf een doorgewinterde business-to-business marketeer die graag kennis en ervaring wil delen? Je bent van harte welkom op deze bijeenkomst. Tijdens de sessie duiken we in drie thema’s die spelen bij de b2b-marketeer. Onder leiding van een marketing-gespreksleider gaan we samen met elkaar discussiëren, leren van elkaar en we leren elkaar kennen. 

Je kunt je voor dit event opgeven via deze pagina.

De rondetafelbijeenkomst is nadrukkelijk interactief: we gaan samen in gesprek om ervaring uit te wisselen of vragen te beantwoorden. Voel je zeer welkom als je vragen hebt, ervaring hebt opgedaan of juist de diepte van het vak in wil. B2B Marketing is soms in alle opzichten ‘gewone marketing’ maar er lijken soms aparte regels te gelden. Samen zoeken we naar antwoord op de vraag hoe specifiek B2B Marketing werkelijk is, of dat de organisatiestructuur (en cultuur) juist een soort werkwijze aan je opdringt. Hoe hou je jezelf staande en waar liggen de mogelijkheden? Hoe maak je duidelijk waar jouw werk als plak- en knipafdeling stopt en je inzichten als strateeg beginnen? Hoe hou je een netwerk in stand zodat je kunt leren en blijft leren?

Wat kun je verwachten?
De kleinschalige bijeenkomst vindt plaats bij Mindspace op een steenworp afstand van de Dam in Amsterdam (tien minuten wandelen vanaf CS) en voor je catering wordt gezorgd. Tijdens deze vooravond-bijeenkomst wordt onder meer besproken wat B2B-marketing ánders maakt dan werken voor een B2C-bedrijf, wordt toegelicht wat een ideaal loopbaanpad is (of tenminste kan zijn) en wordt stilgestaan bij de unieke dynamiek die geldt voor B2B, waardoor je soms met een kleine afdeling of als eenling komt te werken in een krachtenveld van grote commerciële belangen. Maar uiteraard er wordt ook veel aandacht geschonken aan de unieke mogelijkheden en ‘dat wat B2B-marketing zo bijzonder maakt’. En bij die ene afdeling waar je altijd mee te maken krijgt: ‘de sales’, of hoe die per bedrijf ook heet.

Beeldcredits: Pexels – Anamul Rezwan