NIMA C Marketing

Stop je niet voordat je de top in het marketingvak hebt bereikt? Ben je de commerciële beleidsbepaler van een organisatie of merk, of ambieer je deze functie? Dan is NIMA C Marketing je op het lijf geschreven. Je gaat commerciële uitdagingen vanuit een helikopterview analyseren en vertaalt de uitkomsten naar een slagvaardig strategisch marketingbeleid.

Bewijs van vakbekwaamheid

De opleiding NIMA C Marketing en het examen zijn op wo-/masterniveau. Het NIMA C Marketing Diploma staat zeer hoog aangeschreven en is een internationaal erkend bekwaamheidsbewijs voor de strategische marketeer.

Met NIMA C Marketing ga je jouw strategische visie en inzicht in het marketingvak substantieel verbeteren. De meest recente ontwikkelingen komen aan de orde en er wordt diep ingegaan op strategische marketingplanning en -analyse. Dit resulteert in het opstellen van een strategisch marketingplan, bij voorkeur voor de eigen organisatie.

Niveau

Wie het NIMA C Examen wil doen heeft vier jaar relevante werkervaring, waarvan twee jaar in een marketingfunctie op strategisch of beleidsmatig niveau. Het niveau van het NIMA C Examen is vastgesteld op EQF-niveau 7. Dat is vergelijkbaar met wo-/masterniveau. Meer informatie over het niveau vind je hier.

Exameninhoud

Voordat je het NIMA C Examen kunt afleggen, moet je jouw marketingkennis op NIMA C-niveau verreiken bij een erkende opleider. Daarnaast wordt verwacht dat je vier jaar relevante werkervaring hebt, waarvan twee jaar in een marketingfunctie op strategisch of beleidsmatig niveau.

NIMA is een onafhankelijk exameninstituut. Het examen dat je aflegt bij NIMA bestaat uit twee onderdelen:

• NIMA C1 Marketing: je schrijft een strategisch plan dat bestaat uit een analyse, tot en met de uitwerking van de strategische opties. Het plan is gericht op het oplossen van een commercieel strategisch vraagstuk. Wanneer jouw plan is goedgekeurd, kun je deelnemen aan het volgende examenonderdeel, het mondelinge examen.
• NIMA C2 Marketing: tijdens dit mondelinge examen verdedig je jouw strategische plan en de uitwerking ervan. Je richt je tijdens de presentatie op je strategische keuze en operationele uitwerking van deze keuze; welke strategische optie heb je gekozen en waarom, hoe implementeer je deze optie en wat is de fallback optie?

Bekijk de exameneisen en literatuurlijst voor meer informatie over wat er van je wordt verwacht.

Klaar voor het examen? Bekijk de examendata in jouw MijnNIMA-account.

Waar kan ik deze opleiding volgen?
ICM NIMA Education Partner
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Landelijk

€7990

16-20 dagen

Max. 20 deelnemers

  • Hoog slagingspercentage
  • Marketingspecialist
  • Do-it weekend
SRM NIMA Education Partner
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Landelijk

€7823

6-10 dagen

Max. 20 deelnemers

  • Praktijkgericht
  • Ervaren docenten
  • Winnaar: Beste opleider van Nederland (2019)
ICM NIMA Education Partner
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.