Persberichten

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
De Nationale MQ Test – editie 2018 – van start

Vanaf vandaag is de Nationale MQ Test van NIMA editie 2018/2019 weer live. Met deze test toetsen marketeers hun actuele marketingkennis en is het mogelijk om vrienden, collega’s en bekenden uit te dagen om ook de strijd aan te gaan. De test heeft tot doel om professionals in korte tijd een idee te geven of …

Lees meer
ROC van Amsterdam en Flevoland gaat samenwerking aan met NIMA

Amsterdam, 16 juli 2018 – Het ROC van Amsterdam en Flevoland (ROCvA) is een samenwerking aangegaan met NIMA, de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales. Doel van de samenwerking is het digitaliseren van onderwijs en het inbedden van online marketing binnen het regulier onderwijs. ROCvA gaat examens afnemen in Basiskennis Marketing en NIMA A Marketing; twee niveaus …

Lees meer
Marketing Executive Center (MEC) voortaan thuis bij NIMA

Utrecht/Maarssen 21 juni 2018 – De beroepsorganisatie voor bestuurders in marketing MEC wordt onderdeel van NIMA. Dat hebben beide organisaties deze morgen bekendgemaakt. De activiteiten van MEC, dé ontmoetingsplek voor inspiratie en kennisuitwisseling op het gebied van merk en marketing, worden voortgezet binnen het Nederlands Instituut voor Marketing. Beide partijen spreken van een mooie dag …

Lees meer
NIMA en Hoornbeeck College intensiveren samenwerking

Meer praktijk in theorie, docenten volledig up-to-date en stijging van mbo-leerlingen met onafhankelijk, kwalitatief NIMA Diploma Amsterdam, 31 mei 2018 – NIMA intensiveert zijn bestaande samenwerking met het Hoornbeeck College. De samenwerking tussen de beroepsvereniging voor professionals in marketing en het mbo-instituut houdt onder meer in dat docenten nauwer worden betrokken bij het werkveld, dat docenten zich op alle …

Lees meer
Yacht en NIMA breiden samenwerking uit

Amsterdam, 24 mei 2018 – Yacht en NIMA verdiepen hun onderlinge samenwerking. NIMA heeft voor Yacht een programma samengesteld dat dit voorjaar van start is gegaan en bestaat uit een individuele kennistoets, gevolgd door een ontwikkeladvies. Dit advies wordt omgezet in een persoonsgebonden programma, zodat Yacht professionals up-to-date kennis ontwikkelen over de actualiteiten op het gebied van marketing …

Lees meer
Rituals wint jaarprijs voor Beste Marketingbedrijf van Nederland

Dutch Marketing Awards 2018: ‘Iconisch merk heeft consistent merkbeeld en formule neergezet’ Amsterdam, 30 maart 2018 – Donderdagavond 29 maart is bekendgemaakt welke Nederlandse bedrijven vorig jaar de grootste marketingprestatie hebben geleverd en welke individuele marketeers de beste van Nederland waren. Met ongeveer 350 aanwezige marketeers was de uitreiking en vierde editie van de Dutch Marketing …

Lees meer
NIMA en SCHAAL+ sluiten samenwerkingsovereenkomst

Amsterdam, 22 maart 2018 – NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, en SCHAAL+ hebben een partnership gesloten om elkaar te versterken. Er is veel vraag onder NIMA-bedrijfsleden naar digitaal marketingtalent. SCHAAL+ is gespecialiseerd in deze doelgroep. De samenwerking houdt onder meer in dat SCHAAL+ talenten, NIMA Young Profs en de Business Members van NIMA …

Lees meer
Marketingfacts wordt een samenwerking van NIMA & BBP Media

Amsterdam, 22 februari 2018 – NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, wordt strategisch partner en mede-eigenaar van bloggersplatform Marketingfacts. In praktische zin houdt de samenwerking in dat NIMA vanaf deze week plaatsneemt in de hoofdredactie om van daaruit samen met vakmedia-uitgever BBP te werken aan het uitbouwen van het meest gezaghebbende kennisplatform …

Lees meer
Dutch Marketing Awards 2018: Dit zijn de finalisten

Amsterdam, 7 februari 2018 – Op 29 maart reiken NIMA, Adfo Groep en PIM de Dutch Marketing Awards uit in het KIT in Amsterdam. Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck heeft de vakjury de finalisten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year. Susanne van …

Lees meer