Persberichten

Blijf op de hoogte van het belangrijkste nieuws in marketingland. Hieronder vind je onze persberichten. Deze betreffen het laatste en belangrijkste nieuws vanuit de beroepsvereniging. Denk aan nieuws over de NIMA Marketing Day, de Dutch Marketing Awards en uiteraard wijzigingen binnen de vereniging zelf.

  • Bekijk
SMA en NIMA gaan nauwer samenwerken de Redactie

Afgelopen week tekenden Eiso Bleeker (directeur SMA), Pieter Paul Verheggen (voorzitter SMA) en Kirsten Andres (directeur/voorzitter NIMA) een overeenkomst waarmee beide beroepsverenigingen nauwer gaan samenwerken. Marketing en Sales liggen in elkaars verlengde en door meer en betere samenwerking ondersteunen SMA en NIMA beide beroepsgroepen in hun professionele ontwikkeling. De samenwerking houdt in dat NIMA onder …

Lees meer
Nicole Verburg wordt NIMA Bestuurslid Digital Marketing & Commerce Alva van Beek

Amsterdam 17 november 2020 – De Ledenraad van NIMA heeft Nicole Verburg benoemd tot nieuw NIMA Bestuurslid. Haar benoeming geldt voor drie jaar en vond plaats op voordracht van de Raad van Toezicht van NIMA. Samen met voorzitter Kirsten Andres vormt zij nu het bestuur van de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales. …

Lees meer
(Persbericht) NIMA sluit zich aan bij Studytube Alva van Beek

Beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales vergroot bereik masterclasses en events via leerplatform Amsterdam, 5 juli 2019 – De masterclasses en evenementen van NIMA zijn nu ook beschikbaar via leerplatform Studytube. De twee organisaties sloten een samenwerkingsovereenkomst, waardoor de leerinterventies van NIMA nu ook beschikbaar zijn voor medewerkers van organisaties die Studytube gebruiken …

Lees meer
Dutch Marketing Awards: Bol.com wint voor beste marketingbedrijf, Cloosterman Marketeer of the Year Alva van Beek

Dinsdagavond 26 maart zijn de bedrijven en personen die vorig jaar in Nederland de grootste marketingprestatie hebben geleverd, beloond met een Dutch Marketing Award. Onlinewinkel Bol.com won de prijs voor Marketing Company of the Year. Raymond Cloosterman, medeoprichter en topman van Rituals werd uitgeroepen tot Marketeer of the Year. Met zo’n 300 aanwezige marketeers was …

Lees meer
NIMA Impact Marketing Challenge zoekt jong talent met een maatschappelijke missie Alva van Beek

In maart 2019 start de eerste editie  van de NIMA Impact Marketing Challenge. In dit programma ontwikkelen jonge marketingprofessionals nieuwe proposities voor de eigen organisatie om hun maatschappelijke impact te vergroten en hun marktpositie te verbeteren. In de challenge leren de marketingtalenten om baanbrekende initiatieven te ontwikkelen met meerwaarde voor de maatschappij, de doelgroep én …

Lees meer
NIMA Examens Basis, A, B en C nog tot 1 januari los aan te vragen Alva van Beek

Amsterdam, 13 november 2018 – Jaarlijks doen ruim 3.500 mensen examen voor één van de bekende marketingopleidingen NIMA Basis, A, B en C. Vanaf 1 januari is het niet langer mogelijk een los examen aan te vragen zonder vooropleiding bij één van de NIMA-opleidingspartners. De beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales wil daarmee …

Lees meer
NIMA introduceert titel Senior Digital Professional Alva van Beek

Amsterdam, 18 oktober 2018 – Vanaf heden is het voor digitale professionals mogelijk om de titel Senior Digital Professional aan te vragen. NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, heeft de SDP-titel laten accrediteren bij de European Marketing Confederation (EMC) en is de enige instantie in Nederland die de titel mag toewijzen. In …

Lees meer
De Nationale MQ Test – editie 2018 – van start Alva van Beek

Vanaf vandaag is de Nationale MQ Test van NIMA editie 2018/2019 weer live. Met deze test toetsen marketeers hun actuele marketingkennis en is het mogelijk om vrienden, collega’s en bekenden uit te dagen om ook de strijd aan te gaan. De test heeft tot doel om professionals in korte tijd een idee te geven of …

Lees meer
ROC van Amsterdam en Flevoland gaat samenwerking aan met NIMA Alva van Beek

Amsterdam, 16 juli 2018 – Het ROC van Amsterdam en Flevoland (ROCvA) is een samenwerking aangegaan met NIMA, de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales. Doel van de samenwerking is het digitaliseren van onderwijs en het inbedden van online marketing binnen het regulier onderwijs. ROCvA gaat examens afnemen in Basiskennis Marketing en NIMA A Marketing; twee niveaus …

Lees meer