Persberichten

Blijf op de hoogte van het belangrijkste nieuws in marketingland. Hieronder vind je onze persberichten. Deze betreffen het laatste en belangrijkste nieuws vanuit de beroepsvereniging. Denk aan nieuws over de NIMA Marketing Day, de Dutch Marketing Awards en uiteraard wijzigingen binnen de vereniging zelf.

  • Bekijk
Dutch Marketing Awards 2017: Dit zijn de finalisten Alva van Beek

Op 30 maart reiken NIMA, Adfo Groep, PIM, en MEC de Dutch Marketing Awards uit. Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck RM heeft de vakjury de finalisten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year en – natuurlijk – de Marketeer of the Year. De …

Lees meer
NIMA en Sqillzer introduceren online marketingtest voor studenten Alva van Beek

NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, is een samenwerking aangegaan met Sqillzer, dat een omvangrijke online testomgeving heeft ontwikkeld, specifiek voor studenten in hbo en wo om online-marketingkennis en -vaardigheden te testen. De test is vanaf vandaag beschikbaar via de NIMA Kennistoets en ontwikkeld voor studenten die hun online marketingkennis wil testen. Over …

Lees meer
NIMA Integrity Keurmerk voor CDDN Alva van Beek

Amsterdam, 20 januari 2017 – CDDN ontvangt als eerste bedrijf het NIMA Marketing Integrity Keurmerk voor bedrijven. Alle marketing- en communicatiemedewerkers van CDDN hebben, via het NIMA Integriteitsexamen, een actuele certificering op het gebied van de integriteit. NIMA introduceerde begin 2016 een Integriteitscode en de daarbij horende mogelijkheid om een examen te doen en een persoonsgebonden Integriteitskeurmerk te …

Lees meer
NIMA presenteert: 20 juni – De NIMA Marketing Day Alva van Beek

Over exact een half jaar, op dinsdag 20 juni 2017 organiseert NIMA, beroepsvereniging voor professionals in Marketing, Communicatie en Sales, voor de eerste maal in zijn geschiedenis de NIMA Marketing Day, voor álle ruim 3.500 bij NIMA aangesloten professionals. Het nieuwe evenement vindt plaats in de Fabrique in Utrecht en wordt georganiseerd in samenwerking met …

Lees meer
Register Marketeers op jacht naar vaderlandse marketingtop Alva van Beek

Het NIMA College van Register Marketeers heeft een nieuw bestuur. 24 jaar na de introductie van de titel RM, heeft het nieuwe bestuur een nieuwe koers ingezet die aansluit bij het motto van de overkoepelende beroepsvereniging NIMA: You learn, you earn and you return. ‘De top van de Nederlandse marketingprofessie is veel breder dan weleens …

Lees meer
NIMA komt met nieuwe masterclass ‘Foresights’ Alva van Beek

NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales presenteert in het voorjaar van 2017 een nieuwe Foresights Masterclass. Foresights is een marketingvakgebied dat nog in de kinderschoenen staat. Het ontwikkelen ervan past in de missie van NIMA om marketeers in Nederland te ondersteunen in hun professionele ontwikkeling: Wil je als marketeer dat je merk …

Lees meer
Nederlands Instituut voor Marketing viert vijftig jaar verandering Alva van Beek

Bunnik/Amsterdam – 1 december 2016 – NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, heeft vandaag zijn vijftigste verjaardag gevierd door een tijdcapsule te begraven, precies op de plaats waar de organisatie vijftig jaar geleden is opgericht. De capsule bevat bijdragen van leden over de toekomst van het vak aan de hand van vijftig …

Lees meer
Marketeers hebben koppositie arbeidsmobiliteit terug Alva van Beek

Amsterdam, 27 oktober 2016 – In geen andere onderzochte beroepsgroep is de intentie om van baan te wisselen dit jaar zo groot als onder professionals in marketing. 44% van hen zegt op dit moment op zoek te zijn naar een nieuwe betrekking. Vorig jaar was dat nog 37%. Dat blijkt uit onderzoek dat de beroepsvereniging …

Lees meer
Thijs Lenderink wordt Manager Business Members NIMA Alva van Beek

Amsterdam, 20 oktober 2016 – Thijs Lenderink wordt per 1 november de nieuwe Manager Business Members bij NIMA. Hij wordt verantwoordelijk voor de binding met het bedrijfsleven waaronder het programma van de Top Marketing Club, de acquisitie van nieuwe grote marketingorganisaties en het aansturen van de interne organisatie met oog op het realiseren van het …

Lees meer