In geen vakgebied ter wereld zijn professionals zó gericht op de toekomst als in marketing, communicatie en sales. Liefst zouden we echt kunnen en willen voorspellen wat ons te wachten staat, maar de werkelijke betekenis van hypes, rages en trends valt soms lastig te duiden. Need to know, nice to know of gewoon interessant om te volgen? Want we willen ons optimaal voorbereiden op wat komen gaat, maar er zijn zoveel factoren die een rol spelen, dus waar begin je?
In 2021 introduceerde NIMA een serie Lunchbreak-seminars over ‘de Toekomst van Marketing’. In de gratis webinars komen uiteenlopende thema’s aan bod, waarover de tafelgasten uit de marketingpraktijk en -wetenschap hun licht laten schijnen. We streven ernaar om steeds naar een ‘kennisspecialist’, een ‘marketingadviseur’ en een ‘marketeer on the job’ aan tafel te krijgen. Deelnemers thuis of op kantoor kunnen vooraf of tijdens de webinar ‘inbreken’ met vragen, stellingen en aanvullingen. Zo blijf je op een leuke én heel toegankelijke manier bij in het marketingvak. Neem een break en stop een uurtje van je tijd in de toekomst van je merk, je vak en jezelf!
De volgende webinar staan op de agenda: Op dinsdag 12 november 2024 van 12.00 tot 13.00 uur met als thema: Marketing Management & Leadership. Investeer een uurtje van je tijd in de toekomst.
De presentatie van de webinars ligt in handen vanLuuk Ros.
Als mens en ook zeker als marketeer kunnen we moeilijk omgaan met onzekerheden. Daarom meten we alles ook zo graag. Het geeft op zijn minst een gevoel van controle. Zo zouden we het liefst ook controle hebben over de toekomst. We willen ons kunnen voorbereiden op wat komen gaat, maar het is steeds moeilijker om …
Als mens en als marketeer kunnen we moeilijk omgaan met onzekerheden. Daarom meten we alles zo graag. Het geeft op zijn minst een gevoel van controle, iets wat we het liefst ook willen hebben over de toekomst. We willen ons kunnen voorbereiden op wat komen gaat, maar het is steeds moeilijker om vat te krijgen …
Onlangs heeft NIMA in samenwerking met de Hogeschool Utrecht onderzoek gedaan naar de toekomst van marketing. Op basis van trends hebben we mogelijke scenario’s voor de nabije toekomst van ons vakgebied geschetst. Vervolgens hebben we met 25 vakgenoten vanuit deze scenario’s de competenties opgehaald die we vanaf vandaag moeten ontwikkelen. De resultaten van dit onderzoek zijn op …