White papers

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
EMC-rapport: ‘Implementing Content Management’

Prof. Dr. Peter Mathias Fischer,  Assistant Professor and Prof. Dr. Sven Reinecke, Executive Director en Associate Professor at Institute of Marketing, University of St. Gallen, Switzerland, doen verslag van de uitkomsten van een onlangs gehouden management forum in Berlijn, exploring recent research into content marketing in order to provide insights that will help to inform …

Lees meer
EMC-rapport: ‘Can rewarded engagement lead to more loyalty?’

Professor Yolanda Jordaan Head of Department of Marketing Management at University of Pretoria deed onderzoek naar de inzet en het gebruik van social media om brand engagement te verhogen. De European Marketing Confederation, koepel van Europese marketing-beroepsverenigingen waarbij NIMA is aangesloten, publiceerde een rapport met haar bevindingen: Many companies implement loyalty programmes to create a …

Lees meer
EMC-publicatie Gerrit van Bruggen – The Connected Consumer

The European Marketing Confederation – waar NIMA deel van uitmaakt – publiceert regelmatig papers van vooraanstaande marketingwetenschappers die met steun van het EMC onderzoek verrichten naar actuele marketingvraagstukken. Deze publicatie verscheen in februari 2018: Introduction: Information Technology and Marketing Advances in Information Technology (IT) have greatly affected the marketing function, creating opportunities as well as …

Lees meer
Handboek Leadgeneratie: Leer stap voor stap hoe je succesvol leads werft

Steeds vaker verschuift het vinden van potentiële klanten naar het takenpakket van de marketeer. Wat komt er allemaal kijken bij succesvolle leadgeneratie? Welke keuzes heb je als marketeer en hoe maak je de juiste afweging? Daarover meer in dit handboek! Download handboek Leadgeneratie  

Lees meer
Whitepaper Content Marketing: welke keuzes maak je voor de start?

Deze whitepaper helpt je met het maken van belangrijke keuzes voordat je start met jouw contentmarketingproject. Welke doelen wil je realiseren? Hoe maak je die meetbaar? En welke specialisten heb je idealiter aan je zijde? Download whitepaper Content Marketing

Lees meer
Mature marketing volgens de grey ocean strategy

Een enorme en kapitaalkrachtige doelgroep biedt omvangrijke kansen. De nu nog populaire doelgroep ‘boodschappers met kinderen’ behoort straks tot de minderheid.

Lees meer
NIMA e-book Community B2B Marketing Thema’s 2017

Welkom bij NIMA Community B2B Community B2B is een relatief nieuw vakgebied waarin mens en merk zich sterken aan een inspirerend merkkompas. Welkom bij NIMA Community B2B. De community die ontwikkelingen op dit relatief nieuwe vakgebied nauwlettend volgt én promoot. Our best practices are for free Als dank voor je interesse krijg je het e-book …

Lees meer
NIMA e-book Internal Branding

[vc_row][vc_column][vc_column_text]   Welkom bij NIMA Internal Branding Internal Branding is een relatief nieuw vakgebied waarin mens en merk zich sterken aan een inspirerend merkkompas. Welkom bij NIMA Internal Branding. De community die ontwikkelingen op dit relatief nieuwe vakgebied nauwlettend volgt én promoot. Our best practices are for free Als dank voor je interesse krijg je …

Lees meer
Paper Masterclass: Enthousiasme

Vanaf de voorste rij kijk ik achterom en aanschouw wat de zichtbaar opgetogen Paskal Jakobsen, zanger van Bløf op dat moment ook ziet, 40.000 enthousiastelingen die een fabelachtige zee van lichtjes maken. Kippenvel…

Lees meer