Whitepapers

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Must-read voor B2B Marketeers De redactie

Interessant paper van McKinsey over de toekomst van B2B Sales. Veel aanknopingspunten voor Marketing om de samenwerking met Sales aan te gaan of te versterken. Voorbeeld: “Today’s buyers are more technically savvy. They’re more digitally savvy. They’re spending more time on their devices. And they want to engage on their time, not your time.” 

Lees meer
Voorn praat Marketing #1: Over sociale normen en gedrag De redactie

Waarom doen we wél of juist niet wat onze sociale normen voorschrijven en waarom is dat zo? De sociale normen van mensen die dichtbij je staan, je buren, je familie, de bewoners van je dorp, hebben een grotere invloed op jouw gedrag dan die van – bijvoorbeeld – beroemdheden, overheden of groepen mensen die verder …

Lees meer
EMC-rapport: ‘Implementing Content Management’ Alva van Beek

Prof. Dr. Peter Mathias Fischer,  Assistant Professor and Prof. Dr. Sven Reinecke, Executive Director en Associate Professor at Institute of Marketing, University of St. Gallen, Switzerland, doen verslag van de uitkomsten van een onlangs gehouden management forum in Berlijn, exploring recent research into content marketing in order to provide insights that will help to inform …

Lees meer
EMC-rapport: ‘Can rewarded engagement lead to more loyalty?’ Alva van Beek

Professor Yolanda Jordaan Head of Department of Marketing Management at University of Pretoria deed onderzoek naar de inzet en het gebruik van social media om brand engagement te verhogen. De European Marketing Confederation, koepel van Europese marketing-beroepsverenigingen waarbij NIMA is aangesloten, publiceerde een rapport met haar bevindingen: Many companies implement loyalty programmes to create a …

Lees meer
EMC-publicatie Gerrit van Bruggen – The Connected Consumer Alva van Beek

The European Marketing Confederation – waar NIMA deel van uitmaakt – publiceert regelmatig papers van vooraanstaande marketingwetenschappers die met steun van het EMC onderzoek verrichten naar actuele marketingvraagstukken. Deze publicatie verscheen in februari 2018: Introduction: Information Technology and Marketing Advances in Information Technology (IT) have greatly affected the marketing function, creating opportunities as well as …

Lees meer
Handboek Leadgeneratie: Leer stap voor stap hoe je succesvol leads werft Alva van Beek

Steeds vaker verschuift het vinden van potentiële klanten naar het takenpakket van de marketeer. Wat komt er allemaal kijken bij succesvolle leadgeneratie? Welke keuzes heb je als marketeer en hoe maak je de juiste afweging? Daarover meer in dit handboek! Download handboek Leadgeneratie

Lees meer
Whitepaper Content Marketing: welke keuzes maak je voor de start? Alva van Beek

Deze whitepaper helpt je met het maken van belangrijke keuzes voordat je start met jouw contentmarketingproject. Welke doelen wil je realiseren? Hoe maak je die meetbaar? En welke specialisten heb je idealiter aan je zijde? Download whitepaper Content Marketing

Lees meer
Mature marketing volgens de grey ocean strategy Alva van Beek

Een enorme en kapitaalkrachtige doelgroep biedt omvangrijke kansen. De nu nog populaire doelgroep ‘boodschappers met kinderen’ behoort straks tot de minderheid.

Lees meer
NIMA e-book Community B2B Marketing Thema’s 2017 Alva van Beek

Welkom bij NIMA Community B2B Community B2B is een relatief nieuw vakgebied waarin mens en merk zich sterken aan een inspirerend merkkompas. Welkom bij NIMA Community B2B. De community die ontwikkelingen op dit relatief nieuwe vakgebied nauwlettend volgt én promoot. Our best practices are for free Als dank voor je interesse krijg je het e-book …

Lees meer