EMC verwelkomt de Zweedse Marketing Federatie als 12e lid

    Brussel, 2 oktober 2024

    De European Marketing Confederation (EMC) is blij te melden dat de Zweedse Marketing Federatie (Sveriges Marknadsförbund) officieel is toegetreden tot haar netwerk als 12e lid. Met deze toevoeging wordt het netwerk van Europa’s toonaangevende nationale marketingverenigingen, waar ook NIMA onderdeel van is, verder versterkt. Dit zorgt voor meer samenwerking en kennisdeling in heel Europa.

    Sveriges Marknadsförbund is een belangrijke organisatie die zich inzet voor de professionele ontwikkeling van mensen die werken in marketing en verkoop bij bedrijven, organisaties en overheden. De Federatie houdt haar leden op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van marketing, communicatie, media en duurzaamheid—belangrijke onderwerpen voor zakelijk succes in Zweden.

    De Zweedse Marketing Federatie vertegenwoordigt een breed scala aan leden, van grote bedrijven en startups tot communicatiebureaus, overheden en non-profitorganisaties. Het biedt een waardevol platform om nieuwe zakelijke kansen te ontdekken, klantrelaties op te bouwen en professionele netwerken te versterken.

    De Federatie speelt ook een actieve rol in discussies over marketingwetgeving en juridische zaken in de Zweedse zakelijke wereld, als onderdeel van de Noorse Confederatie van het Bedrijfsleven (NDM).

    Ralf Strauss, voorzitter van de EMC, sprak zijn enthousiasme uit: “We zijn blij om Francesca en de Zweedse Marketing Federatie bij ons te verwelkomen.” Dit is een belangrijke stap in het versterken van de samenwerking en het verbeteren van marketingpraktijken in Europa.

    Francesca O’Brien, CEO van de Zweedse Marketing Federatie, voegde hieraan toe: “Lid worden van de EMC biedt geweldige kansen voor samenwerking en het delen van kennis. We zijn enthousiast om deel uit te maken van dit bruisende netwerk van marketingleiders in heel Europa.”


    Over EMC: EMC is de overkoepelende organisatie van marketingverenigingen in Europa en vertegenwoordigt meer dan 100.000 marketeers via twaalf nationale verenigingen, waaronder het Nederlandse NIMA. Onze leden bereiken samen 1 miljoen volgers op sociale media en meer dan 5 miljoen unieke bezoekers op hun websites. Als non-profitorganisatie werkt de EMC samen met haar leden om onderwijs, sociale verantwoordelijkheid en waardecreatie binnen de marketingwereld in heel Europa te bevorderen.